Hieronder vindt u een selectie van mijn interviews voor diverse kranten
Beren op de weg
Vrouw rijdt te hard op weg naar stervende dochter en krijgt boete
Algemeen Dagblad: 27 oktober 2022
Het truckdrama in Nieuw Beijerland
Algemeen Dagblad: 30 augustus 2022
Advocaat verkeersrecht Bert Kabel is door het AD geïnterviewd over het truckdrama in Nieuw Beijerland. Bert geeft uitleg over de vraag wat de chauffeur juridisch gezien mogelijk te wachten staat.
Onvrede over illegale acties boeren: 'Vrees voor wetteloosheid'
Advocaat verkeersrecht Bert Kabel is door de NOS geïnterviewd over de snelwegblokkades door boeren. Bert heeft uitgelegd wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn van blokkades van snelwegen. Ook heeft hij uitgelegd welke maatregelen de overheid kan nemen.
Bron: Huisman media
Raad bezorgd: snelheidsboetes op 'onveilige' weg te makkelijk aanvechtbaar
NH Nieuws – 29 oktober 2021
Kunnen mensen te makkelijk onder een snelheidsboete uitkomen op de veelbesproken Kanaaldijk in IJmuiden? Daarover is raadslid Sander Scholts namens de partij Forza! in Velsen bezorgd. Volgens de juridische status van de weg zouden er snelheidsborden van tachtig kilometer per uur langs de weg moeten staan, maar er staan borden van zeventig. Scholts vraag zich af of dat ervoor zorgt dat snelheidsovertreders hun boete succesvol kunnen aanvechten.
Lees het hele artikel via:
De 'Benz van Beijum': Achtergelaten auto zorgt voor Gronings mysterie
Editie NL – 7 juli 2020
Advocaat verkeersrecht Bert Kabel is door RTL Editie NL geïnterviewd over een in de Groningse wijk Beijum achtergelaten Mercedes Benz. Bijgaand de link naar het artikel met daarin het videofragment.
Het gebruik van dashcambeelden
Editie NL – 18 juni 2020
Advocaat verkeersrecht Bert Kabel is door RTL Editie NL geïnterviewd over het gebruik van dashcambeelden voor het bewijs van
verkeersovertredingen. Bijgaand de link naar het artikel met daarin het videofragment.
Mag je geparkeerde auto ergens voor altijd blijven staan?
de Stentor – 11 januari 2020
Advocaat Bert Kabel is door de Stentor geïnterviewd over een op de openbare weg geparkeerde auto die daar lang staat.
Hij geeft daarin uitleg hoe lang een auto daar mag blijven staan.
Politie worstelt met aanpak van lachgasrijders
Brabants Dagblad – 03 januari 2020
Dit artikel gaat over de aanpak van bestuurders met lachgas achter het stuur. Advocaat verkeersrecht Bert Kabel geeft uitleg over de wijze waarop door de overheid op lachgas in het verkeer gereageerd kan worden.
Mag je zwijgen als je weet wie met jouw auto een ongeluk kreeg en doorreed
Omroep Brabant – 9 september 2019
Dit artikel gaat over een verkeersongeval in Helmond waarbij de bestuurder de plaats van het ongeval heeft verlaten. De kentekenhouder van de auto stelt dat hij niet heeft gereden en wil niet zeggen wie wel. Omroep Brabant heeft advocaat verkeersrecht Bert Kabel hierover geïnterviewd.
Mag ik met een elektrische step de openbare weg op?
RTL EditieNL – 7 augustus 2019
Advocaat verkeersrecht Bert Kabel is geïnterviewd over de vraag of mensen met een elektrische step de openbare weg op mogen. Bijgaand de link naar het artikel met daarin het videofragment.
Lachgas is echt een probleem aan het worden
NOS – 29 april 2019
In dit artikel treedt vanwege zijn expertise op het gebied van verkeersrecht advocaat Bert Kabel op.
“Mensen die lachgas gebruiken, moeten zich realiseren dat als ze onder invloed een ongeluk veroorzaken ze daar niet makkelijk mee wegkomen”.
https://nos.nl/artikel/2282615-lachgas-is-echt-een-probleem-aan-het-worden.html
Politie gaat verkeershufters achtervolgen: 'We willen ze op heterdaad betrappen'
In dit artikel treedt expert verkeersrecht advocaat Bert Kabel op voor een 21 jarige verkeersovertreder.
“De politie is met iets bezig zonder wettelijke bevoegdheid.”
Pinkpop-crash kan noodlottig ongeval zijn
In dit artikel is expert verkeersrecht advocaat Bert Kabel door het Algemeen Dagblad geïnterviewd.
,,Als er geen opzet in het spel is, komt de Wegenverkeerswet in beeld.
https://www.ad.nl/binnenland/expert-verkeersrecht-pinkpop-crash-kan-noodlottig-ongeval-zijn~acb04b97
Steeds meer verkeershufters ‘mild’ gestraft
In dit artikel is Bert Kabel door het Eindhovens Dagblad geïnterviewd over de straffen die worden opgelegd aan bestuurders die zich schuldig maken aan overtreding van artikel 6 Wegenverkeerswet. Aanleiding is een onderzoek de Tilburg University. Er zouden te lage straffen voor te laag worden gestraft voor roekeloosheid in het verkeer. Bert Kabel betoogt dat bestuurders niet voor artikel 6 Wegenverkeerswet moeten worden veroordeeld omdat de maximumstraf niet te hoog zou zijn.
Achter het stuur met 3,5 promille. Absurd hoog
Dit artikel gaat over een mevrouw die met twee kinderen in haar auto tegen een boom is gebotst.
Daarbij is 3,5 promille geconstateerd.
In het Brabants Dagblad geeft advocaat verkeersrecht Bert Kabel uitleg over het absurd hoge
alcoholpromillage en de wijze waarop de strafzaak waarschijnlijk zal worden afgedaan.
Vermeend hardrijder ontloopt zijn straf door blunder justitie
In het onderstaande artikel is Bert Kabel als advocaat verkeersrecht door het AD geïnterviewd naar aanleiding van een
arrest van de Hoge Raad. Het OM had een verdachte vervolgd ter zake van het te snel rijden.
Het OM had hem destijds beter als kentekenhouder kunnen vervolgen.
Door deze inschattingsfout loopt het OM het risico dat er in het geheel geen straf meer kan worden opgelegd.
Onterechte parkeerboetes in Paradijslaan in Eindhoven
Dit artikel gaat over parkeerboetes die door de Gemeente Eindhoven zijn opgelegd aan mensen die hun auto op de Paradijslaan in Eindhoven hadden geparkeerd. Aan het begin van de straat staan twee tegenstrijdige borden. Een bord zegt dat je niet mag parkeren en het andere bord zegt dat je wel mag parkeren, mits je betaalt. Bert Kabel geeft als verkeersrechtadvocaat zijn mening.
Flikken Rotterdam zelf in overtreding
In dit artikel is Bert Kabel door het Algemeen Dagblad geïnterviewd over het rijden zonder verzekering door Flikken Rotterdam. Zijn conclusie is dat wanneer een voertuig gebruik maakt van de openbare weg er een WA-verzekering voor dat voertuig moet zijn afgesloten. Groene kentekenplaten mogen slechts voor een beperkt aantal situaties worden gebruikt.